Alla inlägg under februari 2007

Av Gabriella - 28 februari 2007 09:30

Igår innan jag skulle börja jobba så hämtade ja ut ett paket med nya gardiner, som jag hade tänkt sätta upp på kvällen (eller Mattias skulle hjälpa mig) ja men ja tänkte inte mera på de under dagen, och sedan när jag komm hem så hade hen redan bytt gardiner, och dessutom beställt nya te köket oxå i smyg..!! Det va ju jätte fint.. Och jag blir så glad när han överaskar mig!!Tänk att så lite kan göra någon så glad =)

Av Gabriella - 26 februari 2007 11:47

Har nyss pratat me chefen och det va ok att jag jobbade dag idag istället för kväll... Jag känner mig så trött idag så jag hade nog aldrig orkat vare på jobbet te kl:22 och sedan köra bil hem...det e inte bra att köra bil när man e trött..Men jag e glad nu iaf att jag slapp och jag har hela kvällen på mig sedan att vila...Och Mattias e hemma ikväll för en gångs skull..(han jobbar annars nästan varje kväll) ska bli skönt att ha han hemma.tycker att han e mera på jobbet än vad han e hemma just nu... ja vet inte hur många helger på rad han jobbar,och så alla kvällar..Han jobbar till å med på sina lediga dagar! för det mesta så går vi om varandra i dörren...det finns nog många som skulle säga "ni kan ju iaf inte tröttna på varandra" Nä, det e ju sant. men då töttnar man ju på att nästan aldrig vara med varandra! men det blir väl bättre i slutet av skidsesongen... nu e det ju alla lov som kommer efter varandra... tycker att det ena hinner inte ens ta slut fören nästa börjar!!Men nu måste jag göra mi iordning för att sticka te jobbet!!Men jag ska lägga ut bilder på mitt nya köksbord... lite före å efter... *ler*

Av Gabriella - 26 februari 2007 09:42

Så har Mattias ringt te vetrinären och vi ska få komma dit på fredag morgon... Känns så skönt att få veta vad det e som e fel på våran stakars hund! Hoppas att det bara e nå enkelt som eksem elle nåt... men dom skulle väl ta prover å sånt på henne så att fick reda på vad det va,för när Mattias hade förklarat hur hon såg ut å betedde sig, så ville dom titta på henne! För man ser ju hur hon lider av att det kliar på henne hela tiden..Man få ju gå å hålla koll hela tiden,för när man inte stoppar henne så kliar hon sig tills hon skriker.. Det e ju jobbigt för en annan oxå å vara på sin vakt hela tiden, å så bli ja ireterad när hon inte lyssnar utan bara fortsätter, så då måste man peta på hon eller klappa händerna så att hon lyssnar till...Ska gå å utfodra våran fyrbente vän nu hade ja tänkt!

Av Gabriella - 25 februari 2007 14:57

bara visa flera bilder ifrån förra helgen när vi var å pimplade....Det e pappa "baloo" på första bilden. Syrran å Angelica på bild två. Och mattias i sin nya flytoverall på den tredje...

Av Gabriella - 25 februari 2007 14:29

Visar en bild på våran hund när vi var å pimpla förra helgen! Pappa syns lite i bakgrunden oxå *ler*Pratade me pappa nyss, och han ska hjälpa Mattias att flytta glasbordet! det e så kul när det händer något man gått å längtat efter...Jag har hunnit med att diska,bäddat sängen utfodrat våran fyrbente vän och självklart mig själv... åt lite rester från igår (makaonikonkarne) och så blev det lite glass som efterrätt... (";)Jag känner mig så duktig, för nu är det snart 2 månader sedan jag slutade att röka.. men då drog jag ju på mig två nya laster istället.... Polly & colaPollyn har jag lyckats sluta med efter typ över en månad (levde bara på polly då) har inte fått något återfall på det.. duktiga jag! =)Så skulle jag sluta med colan oxå (för det e ju inte bra för kroppen med så mkt socker) Men jag har inte lyckats (än) Och Mattias är ju rolig, så iblan när han komma hem från jobbet å ja e lite grinig så brukar han säga: Har du inte druckit någon cola idag! och ofta stämmer det...Jag skulle kunna dricka flera liter per dag. Mmmmm gott...Nä ska nog gå å ta lite mera cola ja.. *ler**kram*

Av Gabriella - 25 februari 2007 10:57

det kan inte bara vara jag som hatar söndagar! det e den mest tråkigaste dagen på hela veckan...!!!Till & med dom saker som brukar vara roliga blir tråkig på söndagar.....Känner mig så utråkad just nu, vet inte vad jag ska göra... (ta två katter å köra) men jag ha ju masser med saker som jag kan göra, som att diska,bädda sängen.. men det e ju inte så kul, vill göra nå som e jätte kul, men vet inte vad =(Känns som om det e ett taskigt läge för mig just nu..=Pokej då,jag måste nog ta å göra dom tråkiga sakerna oxå.. men måste nog få på mig lite kläder först.. för disken å att bädda sängen tar ju jätte lång tid för mig att göra..jag måste ju vila mitt uppi allt oxå..Tycker att det e jobbigt att gå runt å känna sig som en valross och vissa dagar som världens fetaste människa på jorden..jaja,ska göra någon nytta nu, men skriver säket nå mera sedan!

Av Gabriella - 25 februari 2007 10:30

Jag tror att jag måste ringa te vetrinären.. för våran hund bara kliar sig hela tiden! man få hålla koll så att de inte gå te överdrift.. hon ha ju kliat sig så mkt att hon börjar att få sår på magen , hals , nos ja hela hunden,Hon kan ju ha fått rävskabb för det ha ju gått en skabbräv i skogen där vi bor..för hon kan inte ha det så här längre.. tycker så synd om hon, för det går inte många minuter innan hon börjar att klia sig efter de hon slutat..För maten kan det inte vara för vi ha köpt mat som e specielt för deras hud och leder..för nåt fel måste det ju vara för det e väl inte normalt att klia sig så mkt tycker jag!!jaja få se vad vetinären säger!

Av Gabriella - 25 februari 2007 10:02

Ja då sitter man här igen då... var på ikea igår å handlade lite saker te bäbisen igår... så skulle ja ha ny fina barngardiner, så va det ju bara skit fula och de vill ja ju inte ha! och någon matta hittade jag då inte!Men ett nytt kökbord köpte jag iaf...för mankan ju inte ha ett glasbord när det ska komma en bäs.. så glasbordet får flytta in i vardagsrummet så bli det typ ett matsalsbord, det e ju ganska stort ( för 6 pers) och de va nog lite stort i vårat lilla kök...Så jag hoppas på att pappa kan hjälpa Mattias med att flytta glasbordet sedan så att jag kan få ordning...Så unnade jag oss nya sängkläder å nytt överkast.. vad man känner sig lyxig när det e nytt i sängen,man sover mkt bättre oxå.... humm... eller e det bara nå man inbillar sig! *ler*

Ovido - Quiz & Flashcards