Alla inlägg under april 2008

Av Gabriella - 27 april 2008 09:48

Idag har vi klippt Liam för första gången... han skrattade under hela tiden mattias körde klippmaskinen... kitlades nog på huvudet =)


så nu ser han ut som en stor kille med vårdad frippa...


själv håller jag på att stor städa... hade tänkt börja packa lite kläder som inte används...


åter till sysslorna...

Av Gabriella - 26 april 2008 08:21

idag så känns allt så bra... solen skiner och himmelen är blå.... kan man önska sig nåt mer??


Och när jag stälde mig på vågen förut sp hade jag gått ner 3 kg,och då hade jag redan äte frukost... blev såååå glad =)


Måste vara för att jag rör på mig hela dagarna på jobbet... och att vi går på promenad varje kväll...


Så idag ska vi åka och kolla på en hundbur till Lilo som hon ska sitta i bilen.. vill inte att hon ska sprina runt,tänk om man skulle krocka,och hon flyger som en vante i bilen och ut genom framrutan.... skulle aldrig förlåta mig själv om det skulle hända!!!


så när det bara Liw som ska göras i ordning....


Ha en underbar dag alla läsare (";)

Av Gabriella - 25 april 2008 18:43

Igår var vi till mödra =) hjärtljuden låg på 138 slag/minut...


och idag har jag äntligen köpt järntabletterna som jag skulle gjort föööör långesedan iaf sedan förra månaden...


Idag när jag skulle kliva upp så kände jag hur sängen snurrade... och så har det hållit på mer eller mindre hela dagen..... inte kul!


hoppas att det blir bätte,vill ju inte bära på liam heller när det är så,ifall om man skulle svimma eller nåt...


Japp, bättre kan det ju bara bli iaf =)

nu är det strax läggdax för våran lille prins...och prinsessan sitter och njuter av ett bad med massa skum.... skumt va???

*ler*

Av Gabriella - 23 april 2008 16:27

Idag när vi kom å skulle hämta Liam så fick vi inte igen lilo.... Utan mattias systerdotter ville låna henne... hon va valpsugen =)


Lite tomt utan henne.. men tur hon komma hem i morgon.. kan vara bra för henne å komma bort ifall vi verkligen behöver hundvakt.. och då är hon ju van vid hundvakten redan...



Vakert väder har vi fått som tur är... men nu vankas det mat.. kurrar i magen

Av Gabriella - 21 april 2008 16:47

Idag har jag vare å schoppat 5 boddysar till Liam.. han har ju växt ur alla i storlek 86.. och 92 är stort sett helt omöjligt att få tag på.. men på lindex så fanns det =)


köpte ett par byxor till liw oxå i storlek 122 alla i 116 börjar bli korta i benen..


och igår köpte vi nya sandaler till lilleman... han börjar ju bli stor nu när han kan gå ett steg och sedan ramlar han...


nepp ut i solen på en prommis

Av Gabriella - 20 april 2008 17:11

Vi har vare på ultraljud nu =)


Och vad utvecklingen gått framåt bara sedan ett år tillbaka..


Nu fick man se fostret i alla vinklar och dom kunde "skiva" upp hjärtat så man kunde se mer detaljerat.. samma med njurana och sånt..


Men iaf så var det bara 1 *skönt* och allt såg helt normalt ut.. och den lill* rakaren satt med benen i kors så man kunde inte se vad det var... så denna gång blir det verkligen en överaskning..


Men jag tror iaf att det är en flicka...


så det är bara att vänta å se =


jo bf blev skjutet lite längre fram... nu den 20:de september förut va det den 14:de... Men jag få bestämma så får den gärna komma lite tidigare än väntat *ler*

Av Gabriella - 15 april 2008 17:43

Idag känner jag mig inte på nå humör alls för att göra nåt...


Har vare yr och svimmfärdig hela dagen... humm.... nog dags att köpa dom där järntabletterna som barnmorskan sa... blodtrycket ligger på samma nu som när jag va i vecka 38 med liam... inte bra!



Men annars har dagen vare väldigt bra... har slängt på en maskin tvätt som ska hängas innan det blir natti natt..


är ju äntligen hemma idag,så då blir det lååång kväll för mig *ler*


nepp, till å byta bajsblöja på min lille prins =)

Av Gabriella - 14 april 2008 09:28

Idag har jag redan hunnit med massor...


Liam vaknade vid halv sju, och hade kissat ner hela sig ,mig och våran säng.... så till att börja med va att ställa han i durschen och tvätta bort pink lukten *blä*  och sedan vaknade Liw och då blev det frukost i stora lass *mums*


Sedan var det Lilo´s tur att få frukost och sedan ut å göra sina behov...


Har hunnit med att  slänga in sängkläderna i tvätten,den är nog strax klar nu...


Bytt gardiner i vardagsrummet,samt dammat av allt... ursh vad det kommer damm fort...


Nu håller barnen på att bygga koja inne i liam´s rum...


Nu återstår bara att diska och hänga tvätten och bädda på nytt i sängen...


Ska snart få liam att sova midda och medans så sätter jag liw i badet...


Ska ju till sjukhuset med liw idag.. ska dit på återbesök med eksemen... dom har blive mkt bättre =)



Ovido - Quiz & Flashcards