Alla inlägg under augusti 2008

Av Gabriella - 31 augusti 2008 20:09

Nu har jag äntligen packat den berömda väskan =) kan ju vara på tiden... va gubben som påminnde mig förut.... * Hurru,är det inte dags att packa väskan nu va!*


och ok tänkte jag... det är väl det.. *ler*



Vi blev barnlediga i 2 timmar... faster eva tog med dom på kalas.. då vi inte orkade åka med själva... va såååå skönt att bara få slappa på soffan och njuta av lugnet..... nu är det inte lång tid kvar tills liam börjar på dagis.. den 10/9 börjar våran prins...

Av Gabriella - 31 augusti 2008 10:06

är nu i vecka 38.. och känner mig som en flodhäst.... det ända som är bekvämt att ha på sig är mjukisbyxor och luftig tröja..... alla andra byxor känns trånga....


Nu längtar jag tills förlossningen startar... men samtidigt är det lite gruvsamt innför förlossningen.... tänk om nåt skulle gå fel... nog normala tankar skulle jag tro.. hade nog dom oxå när jag väntade liam....


och det jag absolut inte gillar är att jag inte kan göra nåt utan allt bara går av sig själv.. det bara händer... man har ingen kontroll över sig själv.... vill gärna ha kontroll över situviationer..... 


och jag kanske ska ta och packa min bb väska nu... kanske är på tiden... *ler*


idag är det umgängemför liw.. hon ska träffa sin så kallade pappa idag..... som fullständigt skiter i henne.. vilket jag inte kan förstå.... och umgänget är totalt slöseri med våran tid.... för umgängena leder ingen vart... och liw vill ju inte ens träffa sin pappa.... Bra jobbat *j* du har verkligen en bra rellation och förtoende hos din dotter!!! j***a skit st*vel!!!!



ska få på liam lite kläder vore nog en vä'ldigt bra ide!

Av Gabriella - 30 augusti 2008 14:00

idag har vi tvättat nu på fm..... och vi passade på att byta rum åt ungarna.. Så liam fick ta det mindre.. så då fick dom byta sängar med varran... det är mer jobb att göra så än vad man tror....


men man får ju det ordentligt städat iaf =)


Bytte gardiner igår i köket och i vardagsrummet (eller rättare sakt mattias bytte) och idag gjorde jag det i sovrummet...


så nu är det höst i fönsterna.. och i rabbaten är det höst sedan en vecka tillbaka.......


så nu är det bara att vika det sista av tvätten och stoppa in det på sin plats... nepp ska vara social med faster eva och vickan pickan

Av Gabriella - 27 augusti 2008 09:19

det är sååå tråkigt när det regnar... finns så lite att göra då.. och man tar sig inte för att göra nåt,utan man blir som en zombie... och barnen blir så gnälliga och rastlösa.....


tur att liw är på skolan och leker av sig...... och liam ska snart sova .. så då blir det lugna gatan här hemma... har haft ont i huvet nu i två dagar.... är så drygt att ha ont i huvet....


Idag ska gubben till sjukgymnasten igen med sin nacke.... få se vad dom säger denna gång...


och sedan ska vi åka och ta upp båten å göra vinter för hon...


nepp gå och byta bajsblöja på min älskade lillprins....

Av Gabriella - 25 augusti 2008 18:27

Tänk att idag började min lilla sessa i förskoleklass..... att tiden går så snabbt...


och om ca 2 veckor börjar liam på dagis.... att våran lille prins blive så stor... tiden går sååå fort.. och snart kommer ju bäsen oxå.. 3 veckor kvar till bf...


Och när både liw och liam år på dagis/skolan så ska jag njuta av tystnaden... och det kan man göra utan att vara elak på någe vis.. det tycker jag iaf........ 

Av Gabriella - 20 augusti 2008 09:42

Idag är jag jätte trött då vi sovit dåligt ni i flera nätter... =( och när jag skulle byta blöja på liam inatt så kissade han precis när han va utan blöja... och allt hamnade i sängen =(


va bara att lägga ut en handuk... man orkar ju inte börja bädda rent mitt i natten....


Tur att jag ha tvättis idag.. tiden skulle börja nu kl 10,00.. men va ingen som tvättade innan så jag tjuvstartade =)  så dom sista maskinerna är snart klara =) *skööönt*


Mamma och Rulle skulle komma förbi och hälsa på en sväng sedan... *trevligt*


Skulle ha vare å köpt lite höstblommor  till rabatten och blomlådan... få se om gubben orka åka iväg sedan...


Jag och pappa ska kolla på en ny bil i morgon en 7 sittsig medans gubben är hos sjukgymnasten med nacken... få se om det är något att ha... *hoppas*


För min bil funkar inte =( den startar bara när den vill.. och när det är varmt så vill den inte alls!!! jädra skit bil... ska ställa av den och köra upp den till pappa... så kanske Micke (pappas sambos son) kolla på den.. och kanske laga =) han är ju ändå bilmekaniker..... Den står ju bara å kostar pengar nu,och det är ju inge kul... Har köpte en tillfällig bil som vi åker i nu,men lilo får ju inte plats (ingen kombi) och det är ju tråkigt för henne att alltid stanna hemma...


måste snart göra ett ryck å bädda sängen och diska å få på sonen lite kläder... även fast han tycker bäst om att bara springa i blöja.... ska strax till tvättis å hänga det sista.... få se om faster eva kommer upp sedan.. hennes tvätt tid slutar nu kl 10,00...


nope ett super ryck

Av Gabriella - 19 augusti 2008 13:41

Har nu för en stund sedan kommit hem från mödra... allt gick bra.. behövde inte ta nå blodprov idag...*jipppiiiie*


Hjärtljuden låg på 155 slag/minut... det va högt denna gång... ha vare lågt alla andra gånger.... och måttet på magen hade blive 36 cm.... och förra gången va det 32 cm..


växer så det knakar... men är ändå inte lika stor som när jag väntade liam,fick se skilldnaden mellan kurvorva idag.. och det va stor skilldnad.....

Ovido - Quiz & Flashcards