Alla inlägg under juni 2007

Av Gabriella - 30 juni 2007 09:16

Idag så ska lilla Liwan sova här *mysigt*


Tror att hennes pappa ha retat hon idag... hon är så fruktansvärt sur å grinig... inge kul alls =(


Hon fick upp porten helt själv idag, så nu får hon gå ut å leka själv =) gissa om att det e någon som e överlycklig!

Av Gabriella - 29 juni 2007 19:18

Liam ha fått en flytväst av sin morfar idag =)


Han tyckte att han behövde en när vi är ute med båten så mkt.. så då blev den en från 0 - 15 kg...


Visst är han stilig i sin flytväst???

Av Gabriella - 29 juni 2007 19:14

Idag så har vi vare till min morfar och hälsat på, och visat upp lille Liam.... =)


Han tyckte att det va det finaste han sett *glad*


så åkte vi in till satan för att köpa godis på ica... va billigt där... så träffade jag två gamla kompisar... Stina & Sara... va flera år sedan man träffade dom..  så det va kul!!


sedan så va vi till mamma Birgitta å åt stuvade makaroner *gott*



Av Gabriella - 29 juni 2007 19:09

Glömde att berätta igår, om smällen på fönstret...


Jag var i sovrummet och mattias i hallen framför datan.. och Liam sov i soffan..


så smällde det till som attan på fönstret i vardagsrummet.... de small så hårt så Liam vaknade....


både jag och mattias Tittade på varanda och frågade: vad va det???



Så va det en pippis!!! ganska stor...


stog och kollade jätte länge på den och såg hur den försökte kvicka till.. och jag hoppades på att den skulle flyga iväg....


Men den ville inte, utan det slutade med att den somnade in, tyvärr... jag blev jätte ledsen....

Av Gabriella - 28 juni 2007 10:51

Japp.. jag sitter nu här med liam spya i mitt hår... alldeles stelt och tovigt... och det luktar inte gott.. men vad gör det??? det e småbarnsföräldras nya parfym ju *ler* som jag brukar säga till mattias...



ska snart ta å tvätta håret så jag få lukta gott idag igen...


jag ha sove dåligt inatt... känner mig ändå inte så där jätte trött, lät gubben få sova ut idag... kanske jag får göra det någon annan dag =)



just nu ligger han i soffan och sussar så sött...


Buster är fortfarande dålig i magen.. vi ska testa å byta mat åt han.. kan vara den som magen hans inte gillar,den ha krånglat till å från sedan vi skaffade den som han äter nu... så hoppas på att det e de...



ska inte göta nått alls idag.. känner för att ha en dag där man inte gör något!! länge sedan ja hade en sån....


men ska nu iaf tvätta håret =)

Av Gabriella - 27 juni 2007 10:42

Har vare å vägt lilleman nu.... Han väger nu 5585 g och är 58,5 lång..


Tycker att han växer så de knakar =)


Ha även bråkat med Janne (liw´s pappa) idag... hans tjej är så nonchalant när det gäller liw... och tider... skulle hämta henne kl 12 idag... men då hade hon drage iväg me henne... (hon skyllde på att hon trodde att det va kl två) men de e bara så j***a slött!!!! så det måste bli skärpning på detta annars så kommer ja att gå vidare med detta!!!


Tycker att det kan ju inte vara så jädrans svårt att kunna vara lite samspelta... iaf när det gäller tider som är förbestämda!! så jag och janne ska reda ut detta i helgen.... så e det en massa andra saker jag måste ta upp med han ang liw...


saker som inte va så kul att få höra... vill inte skriva om det.. blir bara så upprörd av det...!


har möblerat om i barnrummet och städat... är fortfarande lite kvar, men det tar jag och liwan ihelgen när hon ska sova här!!


Fick dopklänningen idag av mamma... ska testa den på liam å se om han kan ha den i augusti när dopet ska vara... den kanske är för liten då oxå.. vem vet???



inte jag iaf!

Av Gabriella - 26 juni 2007 10:39

Igår så var lilla liwan här =) 


så bytte jag gardiner och gubben putsade fönsterna igår.. så nu är det fint här... så kul att byta för det känns så frächt!


så kom min mamma och Elise och  hälsade på...


Och ha inte gjort nå särskilt idag, håller på att tvätta.. har hur mkt tvätt som hälst!!! så är torkrummerna trasiga.. men dom ha skickat ut en gubbe som ska fixa dom.... ska på bvc i morgon... spännande å se hur mkt han väger nu.

Ovido - Quiz & Flashcards