Alla inlägg under oktober 2007

Av Gabriella - 26 oktober 2007 10:45

Idag har jag hunnit med massa saker,fast klockan bara är strax elva =)


Känner sig sååå duktig!  Liam ha vare busig i natt,ha mest bara legat å gnällt.. Han har blive så täppt i näsan =( så vi måste ge han näsdroppar.. och det funkar jätte bra,inge bråk när man ska droppa i dom,utan han känner väl att han blir bättre av det..



Idag ska vi ut på ikea en sväng,ha hittat en matta där som vi tyckte om,så passar den in i färgerna som vi ha i vardagsrummet =)


Ska städa och tvätta bilen idag... kan behövas när man ha "små grisar" i baksätet *ler*


Nepp,ska väl förska få på sig lite kläder kanske...

Av Gabriella - 23 oktober 2007 17:42

Tycker mina dagar bara rusar fram....


Har vare å hälsat på Petter & Kristina och lille Filip.


Hade ju inte sett han,så vi va ju jätte nyfikna... så liten och så söt =)


Synd att dom växer så fort,skulle önska man kunde ge dom stopp och väx ett tag,så man hinner njuta av att dom är små...


Tycker ju inte att det va så jätte länge sedan Liw va en bäbis,och nu är hon 5 år.. samma Liam bara växer och växer... när man känner efter så tycker man att det va nyss som han föddes,men det e ju iaf 5 månader...


Ursh va tiden rinner iväg!


Har iaf vare på promenad *skönt* tog en som är lite längre att gå,så en timma har vi vare ute.... Och lilleman han bara sov hela tiden...


Hundarna ligger å sover nu dom oxå,trött av att gå.. Liam leker i sin gåstol och gubben lagar mat... ska väl gå och hjälpa han i köket så man får lite mat i magen.. den kurrar gott nu =)

Av Gabriella - 20 oktober 2007 15:12

Nu var det verkligen längesedan jag skrev.....


Min tid räcker inte till för bloggandet längre.... Så jag tar det som det kommer istället....


Men ska väl fatta mig lite kort om vad som hänt sedan sist jag skrev...


Har bytt jobb,så nu är jag ute vid midlanda på plantskolan som finns där...så där är jag och 6 gubbar som kastar förväxt plant....... Inte nå vidare jätte kul men det är ju ett jobb iaf.. så får jag ju vara ute i friska luften =)



En till hund har vi hunnit med å skaffat... en Thor blev det =)


Buster ville ju ha en kompis att leka och mysa med =)


Thor blir 17 veckor till veckan...


Men det går iaf jätte bra med två hundar... Men dom får ju större plats när vi ha flyttat....



Av Gabriella - 6 oktober 2007 11:14

Liams tredje tand är på väg *kul* vilket märktes i natt =( Har väl fått sova ca 3 timmar på sin höjd..


Han har bara gråtit hela natten,och tage sin tumme och gnuggat på knölen inne i munnen.



Man är ju så hjälplös när dom har ont,för inget kan man göra...


Har ju en underbar make som hjälper till oändligt mkt...Han är verkligen den perfekta pappan =)



Idag ska jag bara vara hemma och små städa lite... känner inte alls för att göra något...


Liam ligger nu och sover,han måste ju vara jätte slut lillstackarn min..


Och Liwan är ute och leker hon... tycker dom ska passa på att vara ute när det går! annars om hon är inne så är det bara tv:n som gäller.... och det tycker jag att de bli så mkt av ändå...



Nepp lite nytta borde man göra,så man håller sig vaken =)

Av Gabriella - 4 oktober 2007 19:23

Jag kan inte förstå varför jag är såå trött.... ändå har lilleman sove jätte bra inatt =)


Var hemma från jobbet idag,hade en sådan hemsk huvudvärk.... känner fortfarande av den lite =(



Hoppas på en bättre dag i morgon!


Ska strax natta min lilla fishulda.... Hon sitter nu å spelar på tv-spel.....



Och lilleman ligger på golvet å skäller,han vill ha sladden till doskontrollen *ler* så ska han rymma iväg från sin filt hela tiden *skrattar*



Nepp,åter till att vara social med min familj... känner att jag oxå ska sussa kudden!

Av Gabriella - 2 oktober 2007 09:51

Japp,Tisdag idag då... humm tiden går såååå sakta,trodde aldrig gårdagen skulle ta slut....


Sitter nu på jobbet å fördriver lite tid... finns inte så mkt att göra än att sitta av tiden tills eftis börjar...


Liw kom hem igår =) Men hon va ju som ett sandpapper på sin lilla kropp =( Tur vi ska på bvc i morgon så dom få titta på henne...


Nepp,ska gå å vara social med mina arbetskamrater nu =)

Ovido - Quiz & Flashcards