Alla inlägg under november 2008

Av Gabriella - 26 november 2008 16:54

Jag är så trött så jag tror att ögonen ska trilla ur skallen snart.... Våra kära grannar ovan på oss sover på dagarna och är vaken på nätterna.....  Vilket innebär att det är ett jädra stampande å klampande där hela nätterna igenom....


Så från halv tre ligger man vaken, så ni kan ju tänka er hur man känner sig....



Har börjat att pynta fram mera julsaker *mysigt*



Idag har vi köpt en julklapp till liam och liw... dom ska få en dockvagn, för båda två älskar att leka med dockor och vagn.. har en vagn sedan förut, men det är i från 50 talet, och det gör ont när liam kör på en med den, då den inte är i plast utan i stål.... men den är i ett jätte fint skick, inga skador alls.. och den är i ljuslila....

 känner att det bli en tidig kväll idag... så få barnen att somna tidigt så man bara kan få krypa ner i sängen å tom titta på tv, och troligtvis somna...



Av Gabriella - 24 november 2008 15:30

Idag har det vare ett riktigt bus väder... har inte blive någon promenad idag, då barnen skulle tjippa efter luft,då det  blåser storm ute.....


Så idag har vi inte gjort nå mkt.... vart på arken å inskaffat oss några fiskar,varav en ål och en algätare.....


Har börjat julpyntat hemma, började redan förra helgen, vill verkligen njuta av denna jul, dom två senaste jularna har vi flyttat i, så det har inte vare någon jul hemma då... och jag hade tänkt att jag skulle ta igen det iår...


får verkligenjulkänslor nu när det snöar... funderar på att pynta lite till idag, om jag ortkar... känner mig så otroligt trött idag.... är nog vädret...


zaga är så söt nu när hon börjat prata på sitt sätt... så tittar hon en djupt  in i ögonen och ler och pratar på.... så  härligt när man ser att hon utvecklas...


Gubben håller på att bada hundarna, dom luktade peckel.....



Av Gabriella - 23 november 2008 09:42

Liw ska få rättelse om de ang vad mickis gjort... i fredags så stog det både i dagbladet å i st om vad hon gjort mot liw....


Hon är nu åtalad och det blir väl rättegång inom de närmaste veckorna.....!!!


Så skönt att det börjat bli ett slut på detta!!

Av Gabriella - 23 november 2008 09:14

Jag tappade lusten ett tag...Har inte alls känt för att blogga.... Igentligen inget ha jag känt för att göra.....


Men nu ska jag nog vara tillbax igen.... Har vare väldigt jobbigt med Liws utbrott som hon haft dagligen och ibland flera ggr per dag... när dom vare som värst har dom suttet i i minst 4 timmar, och som kortast 1,5 timma....


Har även hänt att mattias fått åka hem från jobbet å hjälpa mig.... Men vi har sökt hjälp iaf... få se vad dom beror på....


Men jag har börjat att vara dukitg, i 3 veckor nu har jag promenerat varje dag... och 3 ggr per vecka så ska jag gå in till birsta city å tillbax.... då blir det över en mil jag gått...  För nu är jag trött på mina extra kilon....


Ifredags var jag gubben eva å vickan ut... Vi hade jätte kul!!!



Av Gabriella - 1 november 2008 10:51

Jag har vare på rymmen med min älskade make och mamma å hennes sambo rulle


I onsdags morse så bar det iväg till stockholm med buss och sedan vidare på en stor stor stor båt från silja... vi åkte på en liten semester wekend på 40 timmar till Helsingfors...


Var riktigt skönt att slippa tänka på diska vad man ska äta osv...Så skönt att bara vara...


Liw hon var hos morfar och zaga å liam var med eva å vickan..


Idag ska vi åka till mamma en sväng... måste träffa liw.. har inte träffat henne sedan i tisdags... hon åkte direkt till mormor igår när vi kom hem...


Så måste vi lägga om däckerna, inge bra att ha sommardäck nu..

Ovido - Quiz & Flashcards