Alla inlägg under april 2009

Av Gabriella - 21 april 2009 06:17

Attans förskylning..Har gått å blive förskyld... har feber och ett rivgärn i halsen... inge kul... Zaga är oxå jätte förskyld, det bara rinner grönsnor på henne...


Men liam är rätt hyfsad ändå, em jäkla hosta som aldrig vill ge med sig... men han ska på dagis idag....  Måste ju säga att det är skönt att han ska dit, när man inte är pigg själv... och när han vare hemma i 3 veckor... han blir ju sååååå  rastlös... även fast man är ute nästan hela dagarna..


Idag skulle min mormor fyllt 70 år... *grattis* så jag ska iväg å köpa rosa rosor till henne som jag ska he på graven.....


Det är fortfarande lika jobbigt denna dag, även fast det gått 2 år och 8 månader sedan hon blev en ängel... ( himelens vackraste ängel )    Man vill nog inte förstå att hon inte finns mer... och nu när morfar oxå är borta så är det skit jobbigt... är ju 7 månader sedan han gick bort..... Jag trodde att jag skulle missa både bisättningen och begravningen med morfar... han gick  bort 11 dagar före zaga föddes... men jag hade tur.. när bisättningen var så låg stumpan i magen.. var så tjock att jag inget kunde ha... och fötterna var så sväld så fötterna hängde utanför tofflorna....  Men när begravningen var så hade hon tittat ut.... oj vad man kände sig liten å lätt då *ler*


Ska snart ge sonen lite frukost och fixa på han lite kläder.. sedan är han redo för dagis (";)

Av Gabriella - 21 april 2009 06:17

Attans förskylning..Har gått å blive förskyld... har feber och ett rivgärn i halsen... inge kul... Zaga är oxå jätte förskyld, det bara rinner grönsnor på henne...


Men liam är rätt hyfsad ändå, em jäkla hosta som aldrig vill ge med sig... men han ska på dagis idag....  Måste ju säga att det är skönt att han ska dit, när man inte är pigg själv... och när han vare hemma i 3 veckor... han blir ju sååååå  rastlös... även fast man är ute nästan hela dagarna..


Idag skulle min mormor fyllt 70 år... *grattis* så jag ska iväg å köpa rosa rosor till henne som jag ska he på graven.....


Det är fortfarande lika jobbigt denna dag, även fast det gått 2 år och 8 månader sedan hon blev en ängel... ( himelens vackraste ängel )    Man vill nog inte förstå att hon inte finns mer... och nu när morfar oxå är borta så är det skit jobbigt... är ju 7 månader sedan han gick bort..... Jag trodde att jag skulle missa både bisättningen och begravningen med morfar... han gick  bort 11 dagar före zaga föddes... men jag hade tur.. när bisättningen var så låg stumpan i magen.. var så tjock att jag inget kunde ha... och fötterna var så sväld så fötterna hängde utanför tofflorna....  Men när begravningen var så hade hon tittat ut.... oj vad man kände sig liten å lätt då *ler*


Ska snart ge sonen lite frukost och fixa på han lite kläder.. sedan är han redo för dagis (";)

Av Gabriella - 12 april 2009 15:14

Idag har vi vare ute hela dagen å lek.... lek i massor.....


Liam har lek med som trehjuliga sparkcyckel och spaden.... Så skulle han givetvis vara med å hjälpa sin pappa att skruva med bilen...


Och när han var klar med bilen så va dom ute å körde fyrhjulingen ett tag.... Liam bara älskar att åka på den.....


Liam har börjat tala 3 ordsmeningar... många pippi namnnamn.....


Just nu ligger han och sussar kudden i soffan.... och zaga hon siter å skäller på sin tutte eller tytte som liam säger *ler*


Har glömt att berätta att det blir inga valpar =(  Hon växte som bara den över magen å så, så vi tog å åte till vetrinären för en ultra undersökning.. och då fanns det inga valpar.. så hon var bara skendräktig.....


Väldigt tråkigt tycker jag, då man hade börjat längta efter små bäbisar på 4 ben....


Men då katten Majsan tror vi är dräktig... men hon är bara 2 veckor på väg... för hon å en hankatt hade föll aktivetek här ute på gatan...'

Blir fina bäsar isånnafall, för majsan är ju ljusgrå med aprikosa fläckar och länghårig.. och hanen är vit och lite röd oxå långhårig....


så spånnande så...


Få se om vi ska hämta gåstolen till zaga idag....

Av Gabriella - 11 april 2009 08:44

Igår var vi på påskmiddag hos mamma och rulle..... God mat och trevligt sällskap... *tack*


Vi var på graven och tände ett ljus och gav mormor å morfar påskliljor... dom måste ju oxå få det påskfint... =)


På skärtorsdagen hade vi barnvakt åt alla barnen, liw var hos morfar, liam hos mormor och zaga hos faster eva.... Tänk vad man hinner sakna dom på några ynka timmar, men ack så skönt att bara få sitta i soffan å bara mysa, vi lyxade till det å åt midda framför tv då... sånt man aldrig gör annars....


Vaknade kvart över åtta av att liam ringde p skulle prata med mamma...


Han är ju bara för söt när han pratar i telefonen.....


Varje morgon ringer han till "min min mommoma och lulle"  Det är hans stora favoriter.....


Just nu så väntar vi på att mattias ska komma hem från jobbet...... det dröjer nog inte så länge till....


Idag ska gubben greja med bilen... ska väl byta styrlederna, tro att de va så dom hette... jaja shit the same... jag vet ju iaf hur man kör bilen.. tycker att det räcker.... *ler*


Blir nog en prommis sedan så diesel och vi får röra på springbena.....


Liam vill nog åka en sväng på fyrhjulingen sedan med sin pappa... så få se hur det blir.. liam är ju så tokig i allt som har hjul och helst motor... Lik sin pappa skulle jag tro *ler*

Av Gabriella - 5 april 2009 10:52

Nu har både liam och zaga fått vattkoppor *kul* (inte nå mkt) Men det är bättre att dom får det nu än sedan, oftast brukar dom inte bli så dåliga när dom är små......


Så inatten som va fick jag ligga å hålla i zagas fötter för hon skullr ligga å klia sig (å det förstår jag) hon blev så elak på mig så jag fick ligga å smeka henne på fötterna så hon till slut somnade om....


Å igår kväll smörjde jag in dom i potatismjöj... dom såg ut som två små spöken =)  Liam sprang givetvis runt å skrek buuuuu.... så gulligt så...


Idag ska vi nog ut på en promenad i skitvädret, ska plocka björkris till ballis... måste ju påska ute oxå..... ska även plocka upp påsksakerna till köket... tycker att det räcker med att göra påsk där....


Ovido - Quiz & Flashcards