Alla inlägg under augusti 2007

Av Gabriella - 31 augusti 2007 11:38

Enligt soc så är det jag som gör fel när jag ser till Liw´s bästa.. utan jag ska bara ignorera henne.. och enligt hon på soc så va det ju inge allvarlig som Liw vare med om... eftersom hennes pappa sa att det bara va en engångs företélse.... Och att det är Liw som ljuger om allt...


Så Liw ska vara med sin pappa i helgen,vare sig hon vill eller inte.... så kommer hon hem igen på måndag...



Idag håller vi på att städa.. Mattias  ha börjat göra höst på ballis,yage undan mattor och utemöbeln...


Nepp åter till att fixa hemma =)

Av Gabriella - 30 augusti 2007 10:11

Liw vill verkligen inte åka till sin pappa!!! Hon skulle ju dit igår,men när vi skulle lämna hon där så började hon att gråta så hon tappade nästan andan,och då kände jag att jag vill inte tvinga hon till något som hon inte vill!!! sakt o gjort så fick hon följa med oss hem igen,och det blev ett j***a liv på janne....


Började med fulspel om att "Du älskar inte pappa eftersom du inte vill komma hem" Och "Bara för att du inte vill komma hem så är det dittfel att pappa är ledsen och gråter"


Han började även att hota med polisen och att han skulle komma och hämta henne även fast att hon inte ville! 


Så då tog ja å ringe socialjuoren och dom sa att liw skulle absolut stanna hos oss där hon kände sig trygg!


Så nu måste jag få tag på våran kontakt på soc och fråga vad jag ska göra och tala om vad som hände...


För så här får det bara inte gå till! hon är ju bara 5 år.. För så dåligt som hon mådde igår har jag aldrig sett henne!! full av oro och jätte nervös.. inte ens sin bulle fick hon i sig.. och det är inte likt henne!

Av Gabriella - 29 augusti 2007 09:41

idag är fishulda på utflykt till berga med sitt dagis... dom ringde igår från dagis å frågade om liw ville följa med... och självklart så ville hon de =)


ska hämta hon vid ett igen... lite tomt efter hon,men skönt att de bli en liten mjukstart innan hon börjar på "riktigt" där..


hade tänkt gå på en prom med Buster och lilleman,men måste plocka lite först...



Av Gabriella - 28 augusti 2007 09:38

idag har jag och barnen vare och hälsar på på mitt jobb... Dom blev jätte glada av att träffa mig och tyckte de va jätte bra att jag börjar där på måndag igen =)


så va dom ju nyfikna på Liam... dom hade ju inte sett han,utan bara när han rörde sig i magen =)


idag gjorde jag om vagnen från liggvagn till sittvagn... och de blev en succse för lilleman! han storm trivdes i att sitta och titta på allt!

Av Gabriella - 27 augusti 2007 18:48

Idag så har Soc ringt upp mig och bett så hemskt mkt om urskäkt för att hon inte tog min oro på allvar...


Så nu har detta blivit anmält och utredning ska ska det bli om det är lämpligt för Liw att bo hos sin pappa,bara vänta och se...


Hon är inte sig lik sen hon fick bevittna bråket =(


Idag har jag inte gjort nå mkt alls,ha vare å handlat blöjor å sånt... gjorde egen Pizza till midda...


Fick börja på eftis igen =) men bara tillfälligt till ja blive varm i käderna *ler*


Ska dit i morgon med barnen och hälsa på och få arbetstiderna å så!

Av Gabriella - 26 augusti 2007 10:51

Liam här ju helt gudomlig... han somnade vid tio igår och har sovit ända till halv nio!


Har gett han lite alvedon på dagarna,så han inte ska ha ont... tro ja glömt tala om att våran lilleman håller på att få tänder =)


Han ha några rediga knöla i munnen.. inte långt kvar innan dom tittar fram =)


Så då har man en liten piraja hemma *ler*


Sitter å väntar på att fishulda ska ringa,vill ha hem hon nu på dan å inte på kvällen... hade tänkt vi skulle äta på donken idag =)


nepp umgås lite med gubben och lilleman

Av Gabriella - 25 augusti 2007 10:47

Idag har Liwan vare med mommen och Elise.hon va ju så mommen sugen =) och det första hon frågade när vi kom dit va: Hur många nätter får jag sova här??


Då svarade vi henne att det beror på hur du sköter dig... så bara kanske...


Men hon hade vare jätte snäll så hon ska sova med elise...


Liw gjorde världen vurpa förut.. är en ganska brant grus backe vis oss som vi skulle gå ner för,och Liw lädde sin cyckel,men det gick lite för fort så hon snubblar på cyckeln och gör en redig kullebytta över cyckeln,trodde ungen skulle bryta armen för det va den hon landade på i gruset.. skrubbade upp axeln,men annars gick det bra!

Av Gabriella - 24 augusti 2007 09:36

idag ska vi ut med båten och fiska och så ska vi äta midda ute!


hoppas vädret håller i sig!

Ovido - Quiz & Flashcards